تبلیغات
سایت حقوقی - لواط.خود ارضایی
ترجمه به زبان انگلیسی ترجمه به زبان عربی ترجمه به زبان ترکی ترجمه به زبان روسی
کدامیک از موارد زیر میتواند مجازات کافی برای جرم اسید پاشی باشد ؟






بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
کل بازدید :
كسی كه امین نباشد و امانت را برنگرداند، خسارت خواهد دید.(امام علی (ع))

جوانان خیر

اگر کمی زمان پاسخگویی طولانی شد عذر میخوام دوست داشتم جوابی که داده میشه مستدل باشه و کامل نه از روی نظر شخصی .

آلودگی به گناه و بی باكی در معاصی و ارتكاب محرمات شرع انور و شكستن حرمت مقام ربوبی الهی بسیار زشت و بدبختی آور است. انجام عمل خلاف شرع موجب تباهی انسان و باعث فنا و هلاكت او است. امام باقر(ع) فرمود: ما من نكبة تصیب العبد الا بذنب؛ هیچ نكبتی دامن گیر شخص نیم شود مگر به واسطه گناهی كه مرتكب شده است.
امام علی(ع) می فرماید: خداوند آسایش و زندگی راحت هیچ مردمی را نمیگیرد مگر به علت گناهانی كه مرتكب شده اند، خداوند هرگز به بندگان خود ستم نمیكند.

گناه صرف نظر از خطراتی كه برای جهات فردی و اجتماعی دارد اصولاً بزرگترین عامل انحطاط و سقوط انسانیت است، انسان گناه كار هرگز از مزایای افتخارآمیز بشریت و تكامل انسانی برخوردار نیست، پلیدی گناه حجاب نورانیت دل و صفای باطن است، گناه كار قبل از این كه به جامعه یا به شخص خود ضربهای وارد كند شخصیت خود را ساقط مینماید و انسانیت خود را می كشد.

استمنا:عمل حرام و از گناهان كبیره است. هر چند در قرآن و یا روایات به كبیره بودن آن تصریح نشده ولی چون بر آن وعده عذاب داده شده، این دلیل و نشانه كبیره بودن آن است و این نشانه را خود ائمه(ع) در روایات فرمودهاند.

مثلاً محمد بن مسلم در روایتی در اصول كافی از حضرت صادق(ع) نقل میكند: هر گناهی كه خداوند آتش را جزا و سزای آن قرار داده كبیره است؛ و روایات به این مضمون فراوان وارد شده است.

استمناء باعث ضعف قوای شهوانی، ترسو شدن و سستی انسان میگردد و شجاعت و درستی را از انسان سلب میكند و اولین تأثیر آن بر چشم و گوش است و باعث ضعف این دو قوه میگردد. كمخونی، رنگپریدگی، كم شدن حافظه، لاغری، بیاشتهایی، بدخلقی، سرگیجه و دهها آفت دیگر از عوارض این عمل ناروا است.

این عمل بر سلسله اعصاب تأثیر عمیقی به جا میگذارد و زمینه ضعف شدید آن را فراهم میسازد. اگر فردی به این عمل معتاد شد، ارادهاش را از دست میدهد و بعد از آگاه شدن از زیانهای این عمل، آن قدر اراده ندارد تا آن را ترك كند.

راههای زیر برای جلوگیری از این عمل زشت مناسب است:

1- اقدام به ازدواج اگر از لحاظ سنی و شغلی و شرایط مورد نیاز، زمینه ازدواج فراهم باشد.

2- فراهم نیاوردن زمینههای تحریك مثل خواندن مجلات و كتابهای نامناسب و دیدن فیلمهای تحریككننده وحضور در مجالسی كه باعث تحریكات جنسی میشوند و گفتگو درباره امور جنسی و یا شنیدن این امور.

3- ورزش به طور منظم، خصوصاً كوهنوردی.

4- كنترل نگاه نسبت به نامحرم و پرهیز از گفتگوی غیرضروری با آنها.

5- پرهیز از خوردن غذاهای تحریككننده و غذاهایی كه بیش از حد مورد نیاز بدن تولید انرژی میكنند.

6- دوری از تنهایی و خلوت و زیاد نماندن در حمام و دوری كردن از دوستان منحرف و فاسدی كه انسان را در معرض تحریكات قرار میدهد.

7- رو آوردن به عبادت و خواندن قرآن كریم ودعا و مناجات با خداوند متعال.

8- مطالعه مضرات و زیانهای این عمل زشت و رجوع به كتابهایی كه در این مورد نوشته شده (مثل گناهان كبیره، شهید دستغیب شیرازی).


كسی كه عاشق فضایل انسانی و آزاد مردی است باید از پلیدی گناه مبری و منزه باشد. علی(ع) می فرماید: كسی كه به كرامت نفس و شرافت آدمی علاقه دارد حتماً باید از گناه بپرهیزد. و در حدیث دیگر فرمود: آزاد مرد كسی است كه تمایلات غیر مشروع خود را ترك كند.و در جای دیگر فرمود: ما زنی غیور قطّ؛ غیرتمند و جوان مرد هرگز زنا نمیكند.


قرآن كریم در مورد زنا می فرماید:

ولا تقربوا الزّنا انّه كان فاحشة و ساء سبیلاً؛ نزدیك زنا نشوید كه كار بسیار زشت و بد راهی است.

 زنا

ازگناهان كبیره است و آثار و عواقب بسیار خطرناك دنیوی و اخروی به دنبال دارد.

امام صادق(ع) می فرماید: زنا شش اثر دارد: سه اثر در دنیا، سه اثر در آخرت. اما آثار دنیویه زنا: آبرو را می برد، رزق را كم می كند، مرگ را نزدیك می كند، و آثار اخرویه آن: غضب پروردگار، سختی حساب و دخول در آتش و جاودان ماندن در آن.
در جای دیگر حضرت از رسول خدا(ص) حدیث كرده كه فرمودند: كسی كه با زن مسلمان یا زن یهودی، یا نصرانی یا مجوسی، آزاد یا كنیز زنا كند، پس توبه نكند، و با اصرار به این گناه از دنیا برود خداوند در قبرش سیصد درب عذاب را باز می فرماید كه از هر در مارها و عقربها و افعی هایی از آتش بیرون می ایند و این آدم تا روز قیامت می سوزد، و چون از قبرش بیرون شود از بوی گندش مردم اذیّت می شوند، و به این بوی گند شناخته می شود، و دانسته می شود كه زناكار است. تا این كه امر می شود او را به آتش برند.

امیرمؤمنان(ع) می فرماید: در روز قیامت به امر خدا بوی گندی وزیده می شود كه تمام اهل محشر ناراحت می شوند تا این كه نفس كشیدن بر آنها مشكل می گردد، پس منادی ندا می كند آیا می دانید این بوی گند چیست؟ گویند نمیدانیم و سخت ناراحتمان كرده، پس گفته می شود: این بوی عورت زناكاران است كه بدون توبه از دنیا رفتهاند پس آنها را لغنت كنید كه خدا آنها را لعنت كرده پس كسی نمیماند در محشر مگر این كه آنها را نفرین می كند و می گوید خدایا زناكاران را لعنت فرما.حضرت رسول(ص) فرمود: كسی كه با زن شوهر دار زنا كند پس در جهنم از عورت هر دو چرك خارج می شود، به مقدار پانصد سال راه و اهل جهنم از بوی گند آن دو در اذیت خواهند بود و عذابشان از همه شدیدتر است. 

لواط

 نیز مانند زنا از گناهان كبیره است و حرمت و عقوبتش از زنا شدیدتر است. رسول خدا(ص) فرمود: كسی كه با پسری جمع شود روز قیامت جنب وارد محشر می شود و آب دنیا او را پاك نمیكند و خشم خدا بر او است و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده می فرماید و بدجایگاهی است. هرگاه كسی لواط كند عرش خدا به لرزه در آید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده می كند و ملوط (مفعول) را در كنار جهنم نگه می دارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم می اندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود.در زمان عمر غلامی كه مولای خودش را كشته بود پس از اقرار، عمر امر به كشتنش نمود، حضرت امیرالمؤمنین(ع) از غلام پرسید چرا مولای خود را كشتی؟ عرض كرد به زور با من لواط كرد پس او را كشتم. حضرت از اولیای مقتول پرسید آیا او را دفن كردهاید؟ گفتند: آری هم اكنون از دفنش می آئیم پس به عمر فرمود غلام را تا سه روز نگهدار. پس از سه روز از اولیای مقتول حاضر شوند. پس از سه روز حضرت به اتفاق عمر و اولیای مقتول بر سر قبرش آمدند از اولیایش سؤال كرد این قبر میت شما است؟ گفتند: آری. فرمود: قبر را بشكافید تا بلحد برسد، چون بلحد رسیدند و آن را برداشتند، جنازه را ندیدند، حضرت تكبیر گفت و فرمود: به خدا قسم دروغ نگفتم. شنیدم از رسول خدا(ص) فرمود: هر كس از امت من عمل قوم لوط را مرتكب شود و بدون توبه از دنیا برود پس در قبرش بیش از سه روز نمیماند تا این كه زمین او را فرو می برد و به جایی كه قوم لوط هستند و هلاك گردیدهاند ملحق می نماید. پس در زمره ایشان محشور می شود.

بنابراین زنا و لواط و بی عفتی و بی بندوباری جنسی فاسد كننده دنیا و آخرت است و كسی كه خدای نكرده مرتكب چنین اعمال شنیع شده واجب و لازم است فوراً نادم شده و توبه كرده و به سوی خداوند باز گردد تا خود را از منجلاب بدبختی نجات دهد. رسول اكرم(ص) فرمود: هر مرضی دارویی دارد و داروی گناهان استغفار و طلب عفو از پیشگاه ذات پاك الهی است. توبه كه به معنی پشیمانی واقعی از معصیت است موجب بخشش گناه شده و صفحه قلب را از آلودگی پاك و تیرگی را مبدّل به روشنایی می سازد.

گناه هر چه باشد قابل توبه است و توبه از آن در درگاه الهی پذیرفته می شود به شرط آن كه توبه حقیقی باشد یعنی انسان از عمق دل توبه كرده باشد. مكتب تربیتی اسلام تمام آلودگان به گناه را دعوت می كند كه برای اصلاح خویش و جبران گذشته از در توبه كه درب رحمت الهی است وارد شوند و سعادت خود را باز یابند.

امام زین العابدین(ع) در مناجات زیبای خود می فرماید: معبود من تو كسی هستی كه به روی بندگانت دری به سوی عفو گشودهای و نامش را توبه نهادهای و فرمودهای باز گردید به سوی خدا و توبه كنید، توبه خالص حال كه این در رحمت باز است عذر كسانی كه از آن غافل شوند و توبه نكنند چیست؟.
توبه هرگاه واقعی باشد و از اعماق جان برخیزد و انسان از كرده خویش پشیمان شود مقبول در گاه خدا می شود و آثار و بركات توبه نمایان می گردد. توبه كار واقعی خود را از مجالس گناه دور می دارد و از عواملی كه گناه را وسوسه و تداعی می كند برحذر می باشد و خود را در پیشگاه خدا شرمنده می بیند و همواره در صدد كسب رضای او می باشد. خداوند نه تنها توبه را می پذیرد بلكه توبه كار واقعی را دوست دارد. لذا شما مسلماً توبه كنید و مصمّم باشید كه دیگر از این كارها نكنید چون عواقب بیسار خطرناك و نابود كننده دارد و مطمئن باشید كه ان شاءاللَّه خدای مهربان توبه شما را خواهد پذیرفت. ضمناً برای نامزد خود هم باید عقد شرعی خوانده شود و قبل از عقد حتی یك كلمه هم با او حرفهای محرك نزنید چون حراماست و تا عقد خوانده نشود مثل سایر زنان بر شما نامحرم است. خداوندا همه ما را بیامرز.

پی نوشتها:
----------------
1. محمد بن یعقوب كلینی، اصول كافی، ج 2، ص 269، حدیث 4.
2. محمد تقی فلسفی، كودك، ج 1، ص 16 (المستطرف، ج 2، ص 461).
3. همان، ص 11 (ارشاد مفید، ص 141).
4. محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 74، ص 237.
5. نهج البلاغه (فیض الاسلام) كلمات قصار، شماره 297، ص 1222.
6. اسراء (17) آیه 32.
7. محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 76، ص 22، حدیث 17.
8. محمد بن حسن حرعاملی، وسایل الشیعه، ج 14، ص 242، حدیث 1 از باب 9.
9. همان، ص 243، حدیث 1 از باب 10.
10. عبدالحسین دستغیب، گناهان كبیره، ج 1، ص 182.
11. محمد بن حسن حرعاملی، وسائل الشیعه، ج 14، حدیث 1 از باب 17 و 252، حدیث 1 از باب 18.
12. عبدالحسین دستغیب، گناهان كبیره، ج 1، ص 205.
13. محمد ری شهری، میزان الحكمه، ماده ذنب، شماره 6655، ج 2، ص 997.
14. آیت اللَّه مكارم شیرازی، اخلاق در قرآن، ج 1، ص 218.



نوشته شده توسط اردلان حسینی در سه شنبه 24 اسفند 1389 و ساعت 03:41 ب.ظ [+] | نظرات ()
Copyright © 2009- www.hoqouq363.orq.ir
این وب سایت درباره موضوعات حقوقی , اخبار , تصاویر و مواردی که در حیطه حقوق جای دارند , می پردازد. از آنجایی که سرشت انسانی مبتنی بر تمایل به تحقق عدالت بنا نهاده شده است امیدوارم که بتوانم بر جهت استمرار بیش از پیش آن گامی موثر بردارم.


مدیر وبسایت : اردلان حسینی